کاهش فشار خون با قرص گارلت

چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398
13:12
مجتبی

اثرات قرص گارلت (قرص سیر)

✅ کاهش کلسترول و تری گلیسیرید

✅ کمک به سلامت قلب وعروق به دلیل داشتن خاصیت انعقادی

✅ تقویت سیستم ایمنی

✅ کمک به کاهش قند خون

✅ محافظت از کبد

✅ دارا بودن اثر ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی

✅ کاهش فشار خون

✅ این فرآورده حاوی ۱۲۰۰ میکروگرم آلیسین بوده که معادل ۲۰۰۰ میلی گرم سیر تازه می باشد.

تاثیرات دارو شناختی سیر

✅ ترکیبات فعال سیر چربی خون ( کلسترول تام به ویژه نوع LDL ) را کاهش می دهد که طی درمان به مدت ۳ هفته تا ۳ ماه این اثر حاصل می شود.

✅ مصرف سیر، میزان چربی مفید ( HDL ) را به میزان قابل توجهی بالا می برد.

✅ میزان گلوکز خون را کاهش می دهد.

✅ سیر در کاهش فشار خون موثر است و باعث کاهش در فشار سیستولی و دیاستولی خون می شود.

✅ در بیمارانی که دچار گرفتگی عروق می باشند، باعث کاهش ایجاد پلاک چربی بر دیواره عروق و بهبود وضعیت جریان خون می شود.

✅ اثرات ضد میکروبی، قارچ و ویروس و تنظیم سیستم ایمنی بدن

✅ پیشگیری از پیشرفت مشکل فراموشی

✅ صاف و شفاف شدن پوست و تخفیف آثار جوش

✅ اثرات آنتی اکسیدانی و ضد سرطان از جمله سرطان معده

مکانیسم اثر قرص گارلت

سیر احتمالا با اثر مستقیم روی عضلات صاف دیواره عروق باعث وازودیلاتاسیون عروق محیطی می شود. همچنین ممکن است از طریق فعال کردن نیتریک اکساید سنتتاز باعث افزایش تولید نیتریک اکساید و در نتیجه پایین آمدن فشار خون شود. اثر سیر در کاهش کلسترول و تری گلیسرید احتمالاً از طریق مهار آنزیم های کلیدی سنتز کلسترول و اسیدهای چرب مانند هیدروکسی متیل گلوتاریل کوآنزیم آ ( HMG-CoA ) و استیل کوآکربوکسیلاز ظاهر می شود. سیر همچنین باعث تنظیم فسفولیپیدهای پلاسما و دیواره سلولی شده و موجب کاهش میزانLDL و VLDL و افزایش میزانHDL می شود. سیر با افزایش فعالیت فیبرینولیتیکی، افزایش زمان انعقاد و وقفه تجمع پلاکتی از ایجاد لخته جلوگیری می نماید.

موارد منع مصرف قرص گارلت

مصرف قرص گارلت در دوران حاملگی و شیردهی توصیه نمی گردد.

مصرف زیاد سیر ممکن است باعث خونریزی پس از جراحی شود. سیر ممکن است موجب انقباضات رحمی شود. این موضوع در صورت مصرف سیر در زنان باردار باید مورد توجه قرار گیرد.

مصرف این فرآورده ممکن است اختلال گوارشی نظیر سوزش معده تهوع و استفراغ ، اسهال و احساس سیری و دردهای شکمی، سردرد، خستگی، سرگیجه و دردهای عضلانی ایجاد نماید.

در افراد حساس واکنش های آلرژیک مانند درماتیت تماسی و حملات آسم نیز گزارش شده است.

در بیمارانی که تحت درمان با سالیسیلیک اسید و یا سایر داروهای ضد انعقاد، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و داروهای پایین آوردنده قند خون می باشد باید با احتیاط مصرف شود.

قرص گارلت، معجزه ای برای کاهش فشار خون

پزشکان معتقدند مصرف قرص سیر می‌تواند فشارخون را به میزان 10 درصد کاهش دهد.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بررسی شواهد پزشکی نشان می‌دهد که 12 هفته درمان با قرص‌های سیر به کاهش چشمگیر فشارخون منجر می‌شود و خطر ابتلا به سکته مغزی یا عصبی را کاهش می‌دهد.

پزشکان معتقدند که افراد مبتلا به فشارخون بالا می‌توانند با افزودن سیر به رژیم‌های درمانی معمول، وضعیت جسمی خود را به میزان چشمگیر بهبود دهند.

بازبینی 21 مطالعه انجام شده روی نمونه‌های انسانی نشان می‌دهد که مکمل‌های حاصل از سیر خشک‌شده که حاوی میزان مشخصی از عنصر فعال «آلیسین» است به کاهش فشارخون کمک می‌کنند.

از سوی دیگر پزشکان تاکید دارند که مصرف خود سیر به جای قرص آن، این خاصیت را ندارد زیرا مقدار قابل توجهی از آلیسین هنگام جویدن یا پختن آن از بین می‌رود.

سیر به دلیل آن که باعث ترشح ترکیبات شیمیایی چون «اکسید نیتریک» و «سولفید هیدروژن» می‌شود می‌تواند به آرام‌سازی و انعطاف‌پذیری رگ‌های خونی و در نتیجه به کاهش فشارخون کمک کند.

همچنین قرص‌های سیر به دلیل آن که منجر به بوی بد دهان نمی‌شود، بهتر قابل استفاده هستند.

در بررسی مقایسه‌ای اولیه بین روغن سیر و سیر خشک‌شده، تاثیر روغن سیر بر کاهش فشارخون مشخص نشد اما در عوض آشکار شد که سیر خشک‌شده می‌تواند به میزان قابل توجهی به کاهش فشارخون کمک کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، آمار نشان می‌دهد که حدود 16 میلیون انگلیسی به عارضه فشارخون بالا مبتلا هستند که یک سوم آنان از بیماری خود آگاه نیستند. این عارضه عامل اصلی بیماری‌های قلبی، ‌نارسایی کلیوی و سکته مغزی است.


[ بازدید : 147 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی داروهای ترک اعتیاد گیاهی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]