مقایسه بین بهترین قرص های لاغری موجود در داروخانه ها

دوشنبه 14 بهمن 1398
23:55
مجتبی

به گفته‌ متخصصان علم تغذیه و رژیم درمانی‌دسته بندی مصرف قرص‌های لاغری بر اساس تشخیص نوع بیماری یا مشکل افراد صورت می‌گیرد. برخی از قرص‌ها سوخت و ساز را بالا برده و یک قرص دیگر جذب غذا یا حتی اشتها را کاهش می‌دهد؛ با این حال مصرف هر کدام از این قرص‌ها به شرایط جسمی هر فرد بستگی دارد. به طور مثال فردی که ذاتا کم‌اشتهاست، قرص لاغری اما به چاقی مبتلا شده، نباید از قرص‌های کاهنده جذب استفاده کند، زیرا دچار کمبود ویتامین خواهد شد. پس نباید فراموش کنیم که تشخیص نوع قرص و میزان استفاده آن به عهده متخصص تغذیه است که بعد از معاینه کامل فرد صورت می‌گیرد.

آیا واقعا قرص لاغری وجود دارد؟

در این زمینه تحقیقات بسیار زیادی انجام شده که ماحصل تمام آن‌ها دارو‌های متعددی است که از ۴ دهه پیش وارد بازار شده اند، اما متاسفانه اثر هیچ یک پایدار نیست و مصرف آن‌ها به دلیل عوارضی که داشته اند، ممنوع شده است.

همچنین فراموش نکنید که مصرف بی‌رویه قرص‌ها و همچنین اقدام‌های خودسرانه ممکن است باعث بروز مشکلات گوارشی نظیر دل درد، نفخ و سوء هاضمه شود که اغلب موقتی بوده و با قطع مصرف آن‌ها یا درمان علامتی برطرف می‌شوند.

قرص‌های چربی سوز در کاهش وزن و لاغری چقدر موثرند؟

باید توجه داشته باشید که درمان اصلی برای افرادی که قرص لاغری اضافه وزن و چاقی شدید دارند، رژیم لاغری و ورزش است، اما دارو‌هایی هم تحت عنوان قرص چربی سوز وجود دارند که می‌توانند تا حدی به روند لاغر شدن افراد چاق کمک کنند.

به طور کلی قرص‌های چربی سوز اغلب دارای کافئین (باعث افزایش تولید گرما در بدن می‌شوند) و افدرین (باعث افزایش اکسیژن رسانی به خون می‌شود) هستند و بر اساس این دو ماده باعث افزایش مصرف کالری می‌شوند.

دارو‌های چربی سوز به علت کاهش سریع وزن، خیلی استفاده می‌شوند، ولی باید بگوییم که بعضی افراد به این دارو‌ها خوب پاسخ نمی‌دهند؛ بر همین اساس مصرف قرص لاغری هزال خودسرانه آن‌ها به ویژه برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های خاص هستند؛ اصلا توصیه نمی‌شود.

نکته: توجه داشته باشید که اگر شما آسپیرین یا یک نوع داروی قلبی یا داروی ضدآسم (غیر از افدرین) مصرف می‌کنید یا این که نسبت به کافئین حساسیت دارید، نباید از قرص‌های چربی‌سوز استفاده کنید.

قرص ادیوس

قرص ادیوس (Adios) از طریق کاهش اشتها بدن را وادار می‌کند تا از چربی‌های خود برای مصرف روزانه استفاده کند.

سرگیجه و حالت تهوع از عوارض مصرف این قرص است و با توجه به اینکه این قرص‌ها میزان اشتهای فرد را پایین می‌آورد، اما باید از عوارض این دارو‌ها قبل از مصرف آگاهی کامل داشته و در صورت داشتن بیماری خاص از مصرف آن‌ها پرهیز کنید.

قرص چای‌سبز (Green tea)

قرص چای‌سبز متابولیسم را بالا می‌برد، برای بهبود کیفیت پوست خوب است و مصرف آن برای افرادی که مشکل افزایش وزن دارند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد چراکه قرص لاغری به از بین رفتن چربی‌ها کمک می‌کند.

همچنین مصرف این دارو برای افرادی که مشکل افزایش چربی خون دارند مفید است. به هر حال تمامی این قرص‌ها موارد مصرف متعددی دارد که افراد غیرمتخصص نباید تنها به واسطه دانستن نام‌شان یا اینکه فلان داروی لاغری برای یکی از اقوام‌شان تجویز شده و کاهش وزن خوبی داشته، خودسرانه دست به مصرف‌شان بزنند، زیرا ممکن است به جای کاهش وزن، بیمار شوند.»

قرص ونوستات و زنولیپ

قرص ونوستات و زنولیپ چربی سوز (Zenolip) و (venustat) تنها قرص استاندارد و تایید شده در وزارت بهداشت و درمان است. از این رو می‌توان آن را بهترین قرص چربی سوز نسبت به بقیه قرص‌ها دانست چراکه عوارض خیلی کمی دارد.

ونوستات با مهار آنزیم‌های چربی سبب عدم هضم چربی و در نهایت کاهش وزن در افراد چاق می‌شود. درد معده و نفخ شکم از عوارض این دارو است.

اگرچه میزان تاثیر قرص چربی سوز ونوستات بر لاغری بسیار زیاد است، اما توجه داشته باشید که مصرف این دارو به تنهایی سبب کاهش وزن نمی‌گردد و مصرف آن باید به صورت سه بار در روز همراه غذا و به همراه رژیم غذایی مناسب و ورزش باشد. برخی بررسی‌ها نشان داده است قرص لاغری استفاده از این دارو برای طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد. به همین قرص هزال دلیل توصیه می‌شود از این دارو تا حد نیاز و به اندازه تعادل و زیر نظر پزشک استفاده شود. همچنین توجه داشته باشید که این دارو بخشی از چربی غذا را با مدفوع دفع می‌کند و همراه با این چربی، ویتامین‌هایی مانند E. و D. و A. و K. نیز دفع می‌شود؛ بنابراین مصرف طولانی مدت آن حتما باید زیر نظر پزشک متخصص باشد.

عوارض: عوارض قرص لاغری ونوستات عوارض مصرف قرص لاغری هزال شامل روغنی شدن مدفوع، تغییر رنگ مدفوع، نفخ شکم، شل شدن مدفوع، عدم توانایی در کنترل اجابت مزاج، افزایش تعداد اجابت مزاج، درد معده، حالت تهوع و درد مقعد است.

چای سبز به دلیل دارا بودن ویتامین C. و D. فراوان، سرشار از آنتی‌اکسیدان است و همین امر، روند اکسیداسیون چربی را افزایش داده و کاهش جذب روده‌ای مواد قندی قرص لاغری و چرب را در پی دارد.

توجه داشته باشید که از دست دادن بیش از ۵ کیلو وزن کاهش وزن با هزال در ماه می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد. همچنین به دلیل ورود دارو‌های تقلبی به بازار بهتر است در هنگام تهیه این قرص‌ها دقت لازم را داشته باشید. به طور کلی می‌توان گفت، قرص آدیوسنیو گلد اصلی ۶۰ عددی و دارای جعبه سبز رنگ و بروشور انگلیسی است.

عوارض: عوارض قرص لاغری ادیوس شامل سرگیجه، حالت تهوع، خشکی دهان و یبوست می‌باشد.


[ بازدید : 159 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی داروهای ترک اعتیاد گیاهی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]