از اسپری بینی نازوفیت استفاده کنید

پنجشنبه 15 اسفند 1398
11:45
مجتبی

اسپری بینی نازوفیت که از اسانس گیاهان دارویی مانند لیمو، نارنج؛ روغن بادام و روغن کاج ساخته شده است، گرفتگی بینی را برطرف می‌سازد. خواص گیاهان بکار رفته در این دارو باعث می‌شود گرفتگی‌های مخاط بینی و سینوس‌ها برطرف گردد.

اسپری بینی سرماخوردگی نازوفیت درمان کننده گرفتگی بینی است.

اسپری بینی نازوفیت که توسط شرکت دارو سازی گل دارو تولید شده است، برطرف کننده گرفتگی بینی است. اسپری بینی نازوفیت برای پیشگیری از خشکی و التهاب مخاط بینی، گرفتگی بینی و تسکین دادن علائم سرما خوردگی موثر است. این دارو برپایه گیاهانی مانند پوست لیمو، اسانس پوست پرتغال، روغن کاج سوزنی، روغن بادام زمینی، ویتامینA و ویتامین E ساخته شده است. از مشکلات بسیار مهمی که برای انسان‌ها پس از سرماخوردگی بوجود می‌ آید، گرفتگی بینی است. خس خس بینی یا گرفتگی سینوس‌ها نام دیگر گرفتگی بینی است. در زمان این بیماری بینی متورم شده و مخاط بینی ایجاد شود، فرد بیمار نمی‌تواند اسپری سینوزیت به درستی تنفس نماید. گرفتگی بینی با سرماخوردگی، انفولانزا و آلرژی همراه می‌باشد.

خواص گیاهان موجود در اسپری نازوفیت

از روغن بادام به عنوان یک نرم کننده پوست و برطرف کننده خشکی آن استفاده می‌شود زیرا دارای غلظت بالایی از پلی فنل‌هاست. روغن کاج نیز به دلیل وجود ترپن الکل‌های حلقوی بر ضد انفولانزا بکار می‌رود. اسانس لیمو یک ضد عفونی کننده، ضد ویروس، ضد باکتری و انتی اکسیدان موثر است. لیمو سرماخوردگی، تب، عفونت و آنفولانزا را درمان می‌کند. لیمو در طب سنتی به عنوان عرق کننده و خنک کننده کاربرد دارد و در رفع تب‌های عمومی موثر است. از این رو آن را در درمان سرماخوردگی بکار می‌برند.

چگونگی مصرف و موانع مصرف اسپری

اسپری بینی نازوفیت باید روزانه سه بار و هربار دو پاف داخل بینی اسپری شود. خانم‌هایی که قصد بارداری دارند و یا باردار هستند، باید در مصرف این دارو احتیاط نمایند. حداکثر مجاز مصرف این دارو برای این بانوان روزی دوبار است.

حساسیت به روغن بادام نیز مانع استفاده از اسپری بینی برای سینوزیت است. استفاده از اسپری بینی نازوفیت برای کودکان زیر سه سال ممنوع است. اگر پس از دو هفته مصرف اسپری بینی نازوفیت هنوز اثری از گرفتگی بینی و الرژی در شما وجود داشت، به پزشک مراجعه کنید. اگر بعد از مصرف اسپری بینی نازوفیت به مشکلاتی مانند خونریزی بینی یا مانند ان دچار شدید، پزشک معالجتان را درجریان بگذارید. به دلیل اینکه سرما خوردگی واگیردار است، باید هر نفر یک اسپری مخصوص داشته باشد. اسپری بینی نازوفیت نباید با چشم برخورد داشته باشد. اگر به صورت اتفاقی مقداری از اسپری به چشم شما یا اطراف آن تماس پیدا کرد، به سرعت ان را با آب بشویید. داروی دیگری که شرکت داروسازی گل دارو برای درمان آنفولانزا، سرماخوردگی و سینوزیت ساخته است، قرص فیتوکلد گل داروست.

درمان خانگی گرفتگی بینی

با مشاهده این علائم حتما باید به پزشک مراجعه کنید تا از وجود عفونت میکروبی مطلع شوید. در ادامه به روش‌هایی برای درمان خانگی گرفتگی بینی اشاره شده است:

۱. مرطوب‌کننده‌ی هوا استفاده کنید

استفاده از دستگاه مرطوب‌کننده‌ی هوا، راهی سریع و آسان برای کاهش درد سینوس‌ها و نجات‌یافتن از گرفتگی بینی است. این وسیله، آب را به بخاری تبدیل اسپری گرفتگی بینی می‌کند که کم‌کم محیط را پر و هوای آن را مرطوب می‌کند. تنفس هوای مرطوب به تسکین بافت‌ها و رگ‌های خونی ملتهب بینی و سینوس‌ها کمک می‌کند. مرطوب‌کننده باعث روان‌شدن مخاط می‌شود و در نتیجه با تخلیه مخاط بینی، تنفس راحت‌تر خواهد شد. برای رفع مشکل گرفتگی بینی می‌توانید از این دستگاه مفید استفاده کنید.

۲. دوش بگیرید

تابه‌حال دیده‌اید که بعد از اینکه با بینی کیپ و گرفته‌ی خود، دوش می‌گیرید، چه حس خوبی در تنفس‌تان ایجاد می‌شود؟ علت این است که بخار موجود در حمام به ترشح مخاط بینی کمک می‌کند و از التهاب موجود در درون بینی می‌کاهد. دوش‌گرفتن حداقل به‌طور موقتی باعث کاهش گرفتگی بینی می‌شود. بخور دادن هم اثر مشابهی ایجاد می‌کند. برای بخور، کافی است، قابلمه‌ای را پر از آب کنید و بگذارید تا روی گاز جوش بیاید. زیر آن را خاموش کنید و با رعایت احتیاط سرتان را روی قابلمه گرفته و حوله‌ای اسپری مرطوب کننده بینی نیز روی سر خود و قابلمه بیندازید تا بخار شکل‌گرفته، خارج نشود. در زیر حوله، بخار موجود را تنفس کنید تا گرفتگی بینی‌تان از بین برود.

۳. به بدن آب رسانی کنید

آب‌رسانی به بدن و تأمین مایعات هم می‌تواند به رفع گرفتگی بینی کمک کند. مصرف آب، نوشیدنی‌های ورزشی و آب میوه برای کمک به این حال ناخوشایند مفید خواهند بود. مایعات باعث روان‌شدن و ترشح مخاط از بینی شده و از فشار روی سینوس‌ها می‌کاهند. هر چقدر فشار کمتر باشد، التهاب و آزردگی در ناحیه‌‌ی بینی هم کمتر خواهد شد. در صورتی که گرفتگی بینی‌تان با گلودرد توأم است، سوپ داغ و چای را فراموش نکنید.

http://paktanteb.com/product/nazophyt/

۴. از اسپری بینی استفاده کنید

به کمک محلول نمک (سرم نمکی)، کار مرطوب‌سازی داخل بینی را بهتر پیش خواهید بُرد. اسپری بینی که محلولی نمکی است، باعث افزایش رطوبت داخل بینی می‌شود و به ترشح مخاط از بینی کمک می‌کند. در نتیجه، التهاب رگ‌های خونی موجود در بینی کمتر و مایعات و مخاط موجود در آن سرازیر می‌شود. اسپری‌های بینیِ مخصوص گرفتگی به شکل‌های متنوعی در داروخانه‌ها موجود هستند. برخی از این اسپری‌ها حاوی مواد ضدگرفتگی و انعقاد هستند و قبل از استفاده از آنها باید با پزشک مشورت کنید. اگر این نوع از اسپری‌ها بیش از ۳ روز استفاده شوند، امکان بدترکردن وضعیت گرفتگی بینی هم وجود خواهد داشت. ضمن اینکه ممکن است با سایر داروهایی که احیانا مصرف می‌کنید، در تداخل باشند.


[ بازدید : 164 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی داروهای ترک اعتیاد گیاهی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]